دستگاه زردی نوزادان قم

دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

دستگاه زردی نوزادان قم

دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

دستگاه زردی نوزادان قم

این پایگاه درباره زردی نوزادان و راههای درمان آن از جمله دستگاه زردی نوزاد یا همان فتوتراپی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

علت زردی چیست

دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰ ق.ظ

زردی خطرناک چه زمانی می باشد

درجه خطرناک بودن زردی نوزادان وابسته به سن، وزن، نارس یا به‌موقع دنیا آمدن آن نوزاد است. مثلاً  اگر نوزادی با وزن سه و نیم یا چهار کیلوگرم و پس از 9 ماه کامل به دنیا آمده و میزان بیلی‌روبین او نیز 12 بوده باشد، این درجه بیلی‌روبین برای این نوزاد سالم، طبیعی است و مشکلی ایجاد نمی‌ نماید و بیلی‌روبین ایجاد شده هم از طریق کبد دفع می‌شود. حال اگر نوزادی با وزن دو کیلوگرم به‌دنیا آید و درواقع نارس باشد، اگر میزان بیلی‌روبین او 12، 13و 14 باشد برای این نوزاد خطرناک است و باید تحت درمان قرار بگیرد. این درحالی است که همین درجه بیلی‌روبین همان‌ گونه که بیان شد برای کودک سالمی که با وزن طبیعی و پس از دوره کامل بارداری به‌دنیا آمده است، مشکلی ایجاد نمی‌ نماید.

حال در صورتی که درجه بیلی‌روبین بچه بین 17 تا 20 باشد، این از نظر ما خطرناک می باشد، زیرا احتمال رسوب در مغز وجود دارد و با رسوب بیلی‌روبین، نوزاد دچار عقب‌ماندگی ذهنی می‌شود. نوزادانی که بیلی‌روبین بالایی را دارا هستند، باید تحت نظر متخصص باشند و مکرراً مورد بررسی قرار بگیرند. البته احتمال اینکه زردی نوزاد بالای عدد 20 شود بسیار کم می باشد و از هر 100 نوزادی که به‌دنیا می‌آید، تنها ممکن است چهار یا پنج کودک با بیلی‌روبین بالای20 درگیر بشوند.

علت زردی چیست؟

زردی از تخریب بخشی از گلبول‌های قرمز در نوزاد به ‌وجود می‌آیدو ضایعات باقیمانده از گلبول‌های قرمز به بیلی‌روبین که عامل ایجاد کننده زردی در بچه قلمداد می شود، تبدیل می‌شود. زردی به دو شکل در نوزاد مشاهده می‌شود:

زردی محلول در آب: در این نوع از زردی همان‌گونه که از نامش پیداست، بیلی‌روبین محلول در آب است و چون محلول است، کبد آن را از طریق ادرار کردن دفع می‌کند.

زردی غیرمحلول در آب: در نوع دوم زردی، بیلی‌روبین محلول در آب نیست و از راه ادرار کردن دفع نمی‌شود و در بدن باقی می‌ماند، در صورتی‌که درمان شروع نگردد و درجه بیلی‌روبین بیش از حد شود، در مغز نوزاد رسوب می کند و عقب‌ماندگی ذهنی نوزاد را همراه دارد.

برگرفته از کانال زردی نوزادان

برای اجاره دستگاه زردی نوزاد در قم با ما تماس بگیرید:

09227081022

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی