دستگاه زردی نوزادان قم

دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

دستگاه زردی نوزادان قم

دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

دستگاه زردی نوزادان قم

این پایگاه درباره زردی نوزادان و راههای درمان آن از جمله دستگاه زردی نوزاد یا همان فتوتراپی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

راهنمایی های زردی نوزاد

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۶، ۰۴:۲۹ ب.ظ

نکاتی درباره زردی نوزاد

رنگ داشتن ادرار و مدفوع نوزاد

مدفوع و ادرار نوزادان مبتلا به زردی نوزادی با بچه‌های دیگر فرق خاصی ندارد و نمی‌توان تشخیص از روی ادرار یا مدفوع را ملاک عمل قرار داد، آزمایش خون دادن دقیقترین روش است. 

 

آیا مهتابی معمولی در درمان زردی موثر است؟ 

مهتابی معمولی تاثیر خاصی روی زردی نوزاد ندارد اما دستگاه زردی نوزاد مهتابی هایی خاص دارد. اشعه یو وی یا ماوراء بنفشی که از مهتابی های مخصوص درمان زردی ساطع می‌شود، بیلی‌روبین‌های رسوب کرده را شکسته و به قطعات ریز تبدیل می‌کند. پس از اینکه بیلی‌روبین‌ها به قطعات کوچک‌تر تبدیل شدند، از راه ادرار دفع می‌شوند. استفاده از مهتابی مخصوص زردی تقریبا راهی است که به کاهش طول مدت بستری شدن نوزاد در بیمارستان کمک می‌ نماید. 

 

باردارها میوه زرد نخورند؟ 

مصرف میوه‌های به رنگ زرد در دوران بارداری و شیردهی باعث زردی نوزادان نمی‌شود. اما ما نوعی زردی خاص را در سنین بالاتر در کودکان مشاهده می‌کنیم. گاهی اوقات والدین کودکان سه یا پنج، شش ساله‌ای را جهت درمان می‌آورند که از مشکل زردی رنج می‌برند که بر اثر خوردن میوه‌های رنگی همچون نارنگی یا هویج در آنها ایجاد میشود. علت نمودار شدن این زردی هم مصرف بیش از حد این خوراکی‌هاست که موجب می شوند رنگدانه‌هایشان روی پوست باقی مانده و پوست را زرد رنگ کند. این کودکان یک تمایز اساسی با نوزادان مبتلا به زردی دارند. سفیدی چشم بچه‌هایی که با خوردن خوراکی‌های رنگی مبتلا به زردی شده‌اند، به رنگ سفید است اما سفیدی چشم نوزادان مبتلا به زردی، زرد رنگ می باشد. 

برگرفته از سایت دکتر سلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی